Vi kom igenom...

Jag var allt ståndaktig och åkte på tävlingen med Ella. Hon var tokspänd men rätt fin på framridningen ändå till slut. Det är en liten transportsträcka därifrån till tävlingsbanan där man ska passera en vit, stor container... Eller så passerar man inte den alls om du frågar Ella?! Dagen till ära hade hon bestämt sig att detta var det farligaste som fanns och skulle absolut inte förbi! Suck! Vi kom förbi men tappade allt det avspända på framridningen och fick såklart lite tid innan startsignal så jag hann inte få liten spänd brun att tagga ner 😕. Blev en jättespänd uppvisning och poäng därefter men tar med mig det positiva med att vi trots allt kom runt! Med hovarna på backen. Å jag blev inte avslängd... Babysteps...

På lärdomskontot lägger jag in att LB:2 programmet är inget för Ella, bara massa transportsträckor där man hinner  leta "farligheter" och inte koncentrera sig när hon är spänd. Tror ärligt talat att LB:3 passar henne bättre, händer saker hela tiden...







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0