Falsterbo

I år blev det faktiskt lite Falsterbo, var inte där förra året så känns som en evighet sedan sist. Jag och Petra åkte ner på lördagen till Malmö och lyxade till det med middag, vin och hotellövernattning. Det blir ju onekligen lite skillnad när man har barnen hemma med pappa och mammorna kan gå ut i lugn och ro... Dock blev det lite annorlunda när vi hittade en skadad måsunge och fick leta reda på någon som kunde ta hand om den (vad gjorde man innan internet?!). Jourhavande ornitolog-Kennet lovade komma och ta hand om den men jag fick flytta den från cykel och gångbanan till gräsmattan bredvid så den inte låg illa till tills han kom... 



Söndagen spenderades på Falsterbo med dressyr, finfina hästar och givetvis lite shopping. Ella fick en ny uppsättning med schabrak och londor, sen köpte jag ett superfint pannband med snabbknäppe som kommer sitta dom en smäck på både Ella och Finnegan... Hade en kanondag och har glömt hur trevligt det är att gå sista helgen, klasserna är inte lika långa i och med att det är finaler så man hinner gå och shoppa mellan klasserna utan att missa några starter. Unghästklasserna som jag varit på har så himla många starter så blir ju bänkad hela dagen. Fördelar och nackdelar med allt såklart men detta var alldeles lagom 👍🏻





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0