Äntligen!!

Våra höns har ju blivit en väldigt blandad flock med en stor andel av den tvättäkta rasen "Ljungqvist Surprise"… Dvs en salig blandning av diverse korsningar hej hå. Men jag har känt att det är dags att styra upp det lite och få renare linjer, så när årets ruvare klev på köpte jag in Silverudds blå och Maran. Silverudds blå för jag fick tag på 3 grå kycklingar som jag tryckte in under hönsan som fick kläckning som inte klarade sig och de övriga två som låg fick Maranägg - tycker Mariannes mörkbruna ägg är så himla fina 😍.

Och idag kom det äntligen!! Det första Maranägget!!! 

(null)

Love it!! 🥰


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0