Esmeralda ♡

Ja vad ska jag säga?! Skrev ett jättelångt inlägg om Ella som försvann så här kommer en kort version. Ella blev ju friskförklarad, igångsättningen gick super, hon kändes kanon och vi var en trevlig vecka från att börja galoppera när jag tar in henne från hagen en dag och hon är svullen i ena frambenet. Ger det en knapp vecka men åker till veterinär då svullnaden inte minskar och sitter lite lurigt vid senan. ..


Å mycket riktigt är det ännu en senskada :-(. Hon har antagligen sparkat sig själv och fått en liten (visserligen) blödning. Detta innebär såklart att vi får backa av och återgå till skritt igen och återbesök om 3 veckor. Suck. Men det går helt okej och allt är frid och fröjd halvvägs igenom de 3 veckorna... Men då spränger hon sin hage och galopperar ut på vägen! Tack och lov kom ingen bil...

Detta gav henne ett sår på bogen vilket såg rent och fint ut. Inte så konstigt med tanke på vad som hänt. Efter 1,5 dag får hon ett ödem som flyttar sig nedåt och försvinner efter ett par dagar.




Nu tror ju jag att det är lugnt men ack så fel. I fredags såg hon ut så här:





Jag blir så matt! Misstänker att det är en varböld men är inte säker. Jag tempar och håller koll och om inget oförutsett händer ska vi ändå in på återbesöket på onsdag och då får veterinären kolla även bölden...

Suck! Jag vill ju bara komma igång och rida!! :-(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0