Hästarna då?

Inser att det har varit ovanligt tyst om hästarna ett tag. Inte alls meningen och det är bara bra med dom, även om hagarna är blötare än blötast efter senaste veckornas hiskeliga regnmassor. Grabbarna verkar ha kul ihop och Finnegan växer så det knakar. Fille ser bättre ut i sitt bakben men jag har bestämt att han får vintern att läka och så gör jag ett sista försök att få igång honom till våren. Då får jag veta om han blir en träningskompis, skogsmulle eller bara sällskapshäst... Lilla Rosa är lika go och mysig som alltid ♡.

Ella har varit riktigt j-la överjobbig en period. Att sätta igång henne i dom snabbare gångarterna i värsta höststormar, regn och vilt är sannerligen ingen picknick. Det är faktiskt absolut sämsta tidpunkten för henne på hela året faktiskt... Men det verkar som att det värsta är över nu. Hon har gått riktigt fint de sista passen och snart flyttar jag henne till min gamla tränare över vintern. Vi måste få en ärlig chans att träna och komma igång och då blir detta bästa lösningen även om det känns lite tråkigt att inte kunna ha henne här hemma... Har jag nämnt att ett ridhus ligger högst på önskelistan? ! ;-)



Extreme makeover pågår ;-). Den här killen har blivit av med 30 cm man och snart ryker kulorna också. Ips vips har jag en lovande, ädel unghäst i stallet istället för en vildvuxen, lurvig, liten hingstunge.. :-). Finaste Finnegan ♡


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0