En milstolpe!

Då var Filles första träningspass med instruktör avklarat. Å första ridpass i manege. Å första byte... En stor dag med andra ord ;-).Träningen gick bra men det var olidligt varmt. Ridhus har ju en tendens att bli lika varmt som en tropisk regnskog på sommaren. Både jag och Fille var helt dyngsura av svett efter passet - mysigt va? Men det gick bra! Fille var tapper och kämpade på. Lite spänd i början men det släppte och sen blev han jättefin! Träningen var rätt tuff på honom. E-K ville testa hans gränser lite, checka vad som gick bra och inte. hur han reagerar när jag gör si eller så. Allt för att få så bra träningsupplägg som möjligt med tanke på hans neurologi. Han tog allt på ett jättebra sätt och jag fortsätter hoppas på en framtid med honom. Har fått väldigt tydliga instruktioner vad vi ska träna på till nästa gång och jag kommer lyda maniskt :-). Åter om 3 veckor med genomarbetad läxa!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0