Fiorello

Jag har varit iväg med Fille hos veterinären i Hussby och gjort en grundlig genomgång både fysiologiskt och neurologiskt. Var helt ärligt skitorolig när jag åkte upp efter förra vettens "dead or alive" kommentar...

Drog hela historien ännu en gång, visade upp skritt och trav rakt ut, sen in i ridhuset och longerade i alla gångarter. Tillbaka in och gjorde böjprov. En dryg grad på höger fram som efter vidare undersökning visade sig vara en inflammation i bursan i bogen. Detta hade han båda sidor men höger mycket styggare inflammation. Han var väldigt muskelstel i hela högersidan till följd av detta. Vi valde att avvakta undersökning av ryggen til nästa besök om det ser ut att behövas då det lika väl kan vara stelheten som spökar med länden...

Neurologiskt har han en liten reaktion men i dagsläget inget som vetten bedömde skulle hindra hans framtid som ridhäst (ni kan ju gissa vilken lättnad det beskedet var för mig)!

Nu är det 30 min dagliga power walks som gäller fram till återbesök den 7 mars...





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0