Finnegan

För 2 veckor sedan körde jag iväg Finnis på "kollo" hos min kompis Jessica som har en jämngammal lekkompis. Vi körde både honom och Mels då det kändes bäst och det gick super. Vi fick hjälpa honom på med en handkrokning bakom rumpan och mycket beröm :-). När vi kom fram lastade vi ur Finnis och Melrose åkte hem direkt igen. Blev en del gnäggande men han var sååå tapper min lilla prins ♡. Ihopsläppet gick bra även om d-ponnyn som småttingarna går med ville visa vem som bestämde... Är ju inget att göra men efter ett par dagar var det lugnt. Småkillarna leker iaf jättebra tillsammans och det är ju huvudsaken!

Det var såklart jättejobbigt att lämna bort honom och jag bölade som ett barn, blir så himla tomt när fölungen försvinner. Det är ju något visst med dom...




Passade för övrigt på att mäta honom innan han åkte och vid 8 månaders ålder mätte han 1,47 fram och 1,52 bak. Känns ganska normalt för åldern :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0