Operation

Idag har jag varit på dagoperation för cellförändringar för tredje gången... Inte jättekul. Alls. Att jag dessutom fick brevet med operationstiden samma dag som jag fick reda på att min pappa har cancer gjorde det hela ännu tuffare... Jag vill inte ha cancer så de här operationerna och uppföljningarna är ju såklart betydligt bättre än alternativet men det är fortfarande så att ett antal läkare, sköterskor och studenter är och rotar i mitt allra mest privata... Denna gången blev jag sövd för första gången och det gjorde allting lite lättare vilket var bra för idag var det extra jobbigt i och med pappas diagnos. Väntan blev väldigt lång och även om jag försökte hålla tankarna borta kom dom krypandes som myror till en sockerbit... Även om jag inte kan föreställa mig vad en cancersjuk människa står inför fick jag en glimt i dörröppningen och det var inte vackert. Jag kände mig så otroligt liten, ensam och rädd. Det jag kan göra för min pappa är att finnas där. Det är det enda rätta. Jag kan aldrig förstå eller föreställa mig vad han går igenom. Goda råd och pepp står sig nog ganska slätt... Men att finnas där och ställa upp - det är grejen. Att glömma gammalt groll och stänga dörren till det förflutna och fokusera på här, nu och framåt... DET är vad jag kan göra. Välja framtiden istället för det förflutna och fokusera på det som betyder något... Tänk på det vänner... Bara du själv väljer, ingen annan. Jag väljer kärlek, vad väljer du?!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0