Semester!!

Då var första semesterveckan till ända och det har varit jättehärligt. Sova lite längre, mysmornar med familjen och kunna fixa iordning lite här hemma. Vi har infört en "varannan-dag-regel" som innebär att vi fixar en dag och slappar nästa, annars blir det lätt att vi kör på och ips vips är semestern förbi... Vi började häromdagen med att röja i ladugården och slänga skräp på tippen. Är ju så himla skönt att bli av med allt bös som bara tar plats och ser stökigt ut!! LESS IS MORE! Har sagt det förr och kommer garanterat säga det igen ;-). Särskilt om man är stressad av det gör det enormt stor skillnad när man får fixat den där grejen som sticker i ögat...





Det tog verkligen hela dagen att röja och vi blev ändå inte klara?! Helt galet vad vi lyckats samla på oss massa skräp?! Igår var det altanhäng och plaskepool med familjen (ska försöka få ihop ett eget inlägg om det) och idag var det dags för ladugård 2.0 ;-). Ytterligare ett lass redo för tippen och städ/röj/sopa/släng... Vi ska ju ändra "logistiken" och flytta Gustafs maskiner och få fram min tvättmaskin så jag kan få tvätta mina X antal smutsiga täcken inför hösten. Har ju smällt upp täckeshyllor i sadelkammaren men vill inte lägga in dom smutsiga. Sen är det väl dags att fixa den där tvättmaskinen, den har ju stått där och retat mig i 6 år nu! Det såf lite lurigt ut ett tag när Gustaf lyfte ner den och jag blev lite orolig att den skulle dimpa i backen. Men det gick bra och jag konstaterade att jag oroade mig helt i onödan. Igen ;-). (Det var ju det där med att 95% av allt man oroar sig för är i onödan...).




Å det kommer bli så himla skönt att kunna tvätta stallgrejerna ute och framförallt att kunna tvätta täcken!! Sen kommer det bli mycket bättre nu när vi möblerar om... :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0