Inställning och mental träning!

Något jag tycker är otroligt häftigt är det här med inställning och mental träning. Att min inställning som ryttare och vad jag förväntar mig av min häst kommer att spegla hur min häst reagerar... Ta min kära lilla Ella till exempel. Ni som känner henne sedan innan vet ju vilket h-vete jag har haft med henne och hennes humör genom åren. Hennes "caprioler med twist" har imponerat på dom flesta (utom hennes stackars ryttare som gjort allt för att kämpa sig kvar)... Men sedan jag började jobba med min inställning och aty inte förusätta mig en igångsättning på ett monster har det hänt något... Jag har ännu inte haft sadel på Ella under den här igångsättningen utan jag rider ut på henne barbacka!! Det är stort! Jättestort!

Jag säger inte att vi är i hamn ännu och det är fortfarande ett flyktdjur jag sitter på. Men alla de ställen där "hon" normalt sätt ser "spöken (dvs jag förväntar mig rodeo), knatar vi nu förbi barbacka på långa tyglar...

I'm just saying...





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0