312 kg kärlek

Idag har Snyggponnyn varit på utflykt till veterinären och fått munnen fixad. Var lite vasst och någon mjölktand som inte släppt men annars inga konstigheter. Jack var en riktig prins och skötte sig exemplariskt! Jag åkte iväg själv med honom och lastningen gick kalas. Självklart charmade han veterinären och jag kan faktiskt inte komma på någon som inte blivit golvad av denna ljuvliga ponny ♡.



Trött ponny efter en liten dos lugnande när han fixades i munnen...

Hade även ute sadelutprovaren till Ella idag för återkoll av sadeln. Jag ville ju justera stropparna så jag kan ha en vanlig sadelgjord istället för h-gjorden. Ella har varit jätteirriterad på bakre stroppen och jag tycker det har känts lite sådär. Nu red jag bara en kort stund med vanligt gjord men jisses vilken skillnad det blev :-). Ska bli spännande att se om det fortsätter!! Känns lovande...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0