Hur går det för Ella?

Jo det går riktigt bra! Ridhus är sannerligen ett fantastiskt hjälpmedel, inget snack om saken! Jag är lugnare, Ella är lugnare och vi kan rida oavsett tid på dygnet eller väderlek. Helt fantastiskt för en som kämpat med väder, vind och underlag sedan vi flyttade hit. Kom ju från ett fullservice stall med ridhus och skrittmaskin och flyttade hit, fick rodda allt själva och byggde paddock... Rätt stor omställning!

Nog om det. Ella börjar komma igång ordentligt efter igångsättningen och har blivit mer harmonisk. Hon är ju verkligen jättehärlig när hon är på det humöret ♡. Vi håller på att bygga upp oss igen efter riduppehållet, är ju inte bara Ella som tappat ;-). Finns fina ridvägar i närheten också så det är perfekt att klättra och cantra och det är precis vad vi behöver för att komma i form! Äntligen är det är kul igen. Har varit på väg att tappa intresset men nu har jag fått en nytändning :-). Tillgången till ridhuset och den flexibiliteten jag får tack vare det gör mig lugn. Lugn är ju den viktigaste egenskapen man behöver som pilot till Ella så ALLT blir lättare ridmässigt och med hennes humör :-). Det är ju lite meckigare nu med 2 ställen men det får gå så länge. Fast det är väl inte så svårt att gissa vad jag önskar mig i 40-års present till våren... ;-)









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0