Bara lite...?!

Åh vad det är skönt att vara hemma igen. Är riktigt på hugget att ta tag i dom där småsakerna som behöver göras men jag aldrig prioriterar. En av dom är att måla 2 st igensatta fönster som sitter i fölboxen. Ser så himla trist ut med två färgade skivor mitt i den vita boxväggen... Tar säkert hela 15-20 min men har aldrig blivit av. Sagt och gjort, idag var det dags! !

-"Jag ska bara måla de där fönstrena", sa jag och gick ut...

I vanlig ordning fick jag en vision där jag stod och målade och det ledde till att halva stallet nu är målat (vita överdelen i boxarna samt stallgången), alla boxar är tvättade med högtryckstvätten och bäddarna är urmockade (vi snackar 32 skottkärror senare...) och Rosas box är färdgmålad helt! Hoppsan, blev visst lite mer än vad jag tänkt mig ;-) men det är ju så fiiint! Är nästan löjligt vad lite färg kan göra. I år har jag dessutom varit lite wild and crazy och gått ifrån det ljusgrå och målat i färgen "björnbär", en lila färg åt det mörkare grå hållet... Tänkte helt enkelt testa något nytt så här sjunde sommaren på gården ;-). Hade tänkt att köpa en mörkare grå färg då skiten syns så tydligt på den vi har nu, men det fanns ingen och jag hade ingen lust att åka vidare utan ville komma igång. Så fanns denna och jag chansade ;-). Är märkligt att jag är så konservativ när det kommer till hästeriet, detta är ju ingen traditionell stallfärg men vad sjutton - trivs jag inte med den kan jag byta tillbaka nästa år.








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0