Massa häst!

Denna helgen har jag varit riktigt duktig på att hålla igång hästarna. 3 rastade både fre och lör, rejält pass på Ella igår, idag uteritt med Ella och Fille fick jobba i paddocken. Har fått lägga på gramanen då hon börjat ta sig friheter igen. Även om det går framåt att stärka henne är det myrsteg som gäller och jag vill verkligen att det ska bli bra!

Fille har också varit jätteduktig lyckades fatta galopp för skänkeln!! Matte blev så klart mallig som få. Däremot har han en tendens att vara alldeles för loj, får testa lägga på lite mer havre och se om det gör susen...

Jack har också jobbat bra med Sophia och jag har en plan för honom som jag återkommer med om det blir så...

Melrose går fortfarande och värper och verkar inte ha några som helst behov att föla :-(. Hon är 11 dagar över tiden och jag börjar bli en zombie av allt vakande. Helt ok om hon fölar nu om du frågar mig!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0