Stora flytthelgen!

Japp, det är precis vad det är. Denna helgen ska mina hästar flytta... Nu är det inte lika allvarligt som det låter utan dom ska byta boxar i stallet, vi ska göra iordning fölboxen så Mels kan flytta in i den och i denna rockaden blir det att även Fille och Ella kommer byta boxar. Endast Jack kommer bli kvar i sin ursprungliga box. Vi kommer inte ha samma fölbox som förra gången då jag tyckte den var i minsta laget. Den var 15 kvm så den var fullt "laglig" men jag tycker att när Selene rullade sig och så i boxen fanns det ingen direkt stans för Fille att ta vägen och det var med mattes hjärta i halsgropen varje gång! Så denna gång blir det en större variant på 21 kvm istället vilket känns bra! Har även bestämt att uppställningsboxen jag ska göra ska vara i den boxen där gamla fölboxen var så det är fler orsaker till det ändrade upplägget!
 
Har kanske inte berättat det men jag ska göra en uppställningsplats i en av boxarna där det ska vara gummimattor och solarium bland annat och jag ser verkligen fram emot när det är klart! På så vis kommer vi att ha 3 permanenta storhästboxar med titt-ut-fönster (varav en "gästbox"), en permanent ponnybox och till sist fölboxen som då kan vara antingen 1 stor fölbox eller 2 storhästboxar. Det kommer bli kalas!! Känns kul att få fixa iordning i stallet igen, var ett tag sedan och nu när man bott här några år känner man vad som behöver fixas, vad som fattas och vad som är bra! Vi har börjat grunna på en spolplatta också, kan inte riktigt bestämma oss var den ska vara bara... Har 2 alternativ och i och med att vi kommer gjuta en platta måste vi vara säkra!
 
                           Melrose i sin balsal... Snart får hon iaf sällskap ;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0