Slapp vecka

Denna veckan har blivit rätt slapp i ärlighetens namn. Dels har jag en förkylning som försöker däcka mig och dels gick ju Ella så sabla bra i söndags så jag har velat att det ska smälta in. Sen har det ju varit lite fullt ös i vanlig ordning med tidslogistiken... Ella har även fått en laserbehandling i veckan, tyckte det var dags att checka av och det visade sig att hon var skitfin! Det visste jag ju iofs med tanke på hur bra hon gått men är ju alltid skönt att ha en "utomstående" som bekräftar ;-). Så nu är det bara att köra på! Ska byta koppjärnet i sadeln enligt plan i veckan och köra grundridning järnet. Den 11:e ska vi ut och skoja till det med tävlingsdebut (heeeeeeeeeeeeelt galet men vad sjutton, kan vara kul). Min coach tyckte ju att jag skulle sikta högre så vi ska ut och debutera MsvC:2 lite hej hopp så där... Är i iärlighetens namn inte tävlingsklara ännu, än mindre "höja nivån"-klara men tänker att det är kul att testa så vi kör. Vi måste ju ändå ut och träna på programmet och att vara ute så då kan jag lika gärna göra det i ett lite roligare program än ett som vi tragglat på de senaste 4 åren?! Hon känns ju rätt fin även om vi måste jobba vidare med rakriktningen och att sitta still och inte störa. Det är sannerligen inte lätt att inte göra något, vilket egentligen är ganska märkligt men jag har ju någon slags förhoppning om att jag ska komma igång och börja träna lite utanför ridningen också. Lite coreträning som grädde på moset hade varit nice... Vilken dag som helst nu... Hahaha, säger jag och sitter och MÖLAR i mig påskgodis ;-)
 
Skämt åsido, har varit ute och powerwalkat med min svarta minispringare idag så jag har säkert lyckats bränna åtminstone ett par av alla chokladpraliner jag fått i mig. Ella gick på lina (ser oförskämt fräsch ut igen, vågar knappt tro det är sant) menfunderar på om vi ska rida programdelar imorgon för att känna lite på det. Funderar på om jag till och med ska slå på stort och knalla bort till manegen?! Å andra sidan ska det vara strålande väder så man kanske ska passa på att lapa sol i paddocken istället?! Jobbiga val - behöver jag säga att jag är oerhört tacksam att våren ÄNTLIGEN börjar göra sig påmind?!
 
           
                             


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0