Skogstur

Inne igen efter en uteritt i skogen med Ella. När vi red iväg var fanns det hopp om en riktigt härlig tur med riktiga vårkänslor men halvvägs började det blåsa så in i bänken vilket förtog lite av myskänslan... Men det var härligt ändå, Ella var hur fräsch som helst, och jag hittade faktiskt en liten bit skogsväg som tinat och vi kunde ta en galopp! Jösses, blev återigen totalt tagen på sängen av hennes fantastiskt kraftfulla galopp som är tillbaka igen!! Underbara häst! Oavsett hur det går med igångsättningen framöver tänker jag konservera känslan jag hade i galoppen ute i skogen idag och glädjas att jag fick känna den igen! Den underbara känslan av att rida ett hundra procent kraftpaket som bara vill framåt, uppåt med en ljuvlig mekanik och runda, stora språng... Wiiee... Synd bara att vägen tog slut, hade kunnat fortsätta hur länge som helst ;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0