Rolig hästhelg!

Nu är det gjort, unghästarna är avdammade!! Både Jack och Fille blev officiellt igångsprattlade i hlegen och det känns väldigt bra! Nu hoppas jag bara våren kommer på riktigt så vi kan komma igång - på riktigt. Är sjuuuukt trött på kyla nu!
 
I lördags var jag ute på powerwalk med 3 hästar i varierande tidsintervall. Började med 15 min pw för Jack, sedan var jag och Fille ute i 25 för att runda av med 40 min på Ella. Kan meddela att man blir jäkligt trött i benen av sammanlagt 1 tim och 20 min powerwalk!! Hade träningsvärk i flera dagar efteråt men man blir väldigt nöjd när man rastat 3 hästapållar!
 
I söndags red jag Ella och Fille, och är riktigt nöjd med båda passen. Får erkänna att det var verkligen rätt puckat att sitta upp på Fille rätt upp å ner efter 4 månaders vinterlov (särskilt i blåst och utan medhjälpare på backen) men tack och lov gick det bra! Är verkligen tur att jag har en sådan cool häst! Travade runt lite i paddocken och det gick bra men han hade nog gärna brallat iväg om han hade fått. Får köra lite mer safety och longera honom innan så det inte händer en olycka! Ella var riktigt fin!! Är en väldigt rolig känsla när jag som inte kunnat få ordning på travlängningar (än mindre sitta ned när jag gör det) kunde lattja runt i flera olika växlar och tempon med en totalt reglerbar häst :-). Galet kul att rida då. I helgen är det dags för träningshelg igen och det ska bli suuuuuperkul!! Är sjukt på hugget och ser verkligen fram emot att få jobba med Ella för Jill igen! Whoop, whoop!!
 
            


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0