På väg ur svackan?!

Nu har jag och Ella haft 2 bra ridpass på rad, vågar man hoppas att vi är på väg ur svackan?! Hon har känts väldigt fin trots att det är de 2 första riktiga passen där jag kan göra annat än att skritta (som vi roat oss med de senaste 3-4 veckorna eller vad det nu är sedan sadeln kom). Det är knappt så jag vågar skriva det men hoppsa-stegen har inte visat sig och hon rör sig på ett helt annat sätt nu. Verkar som att hon börjar acceptera nya sadeln och faktiskt gillar den, hon har ex slutat lägga öronen bakåt så fort hon ser en sadel - bara en sån sak! Kommunikationen måste som sagt fixas till, ingen av oss är inriden fullt ut och minsta rörelse jag gör är något Ella vill svara på, maken till ambitiös häst får man leta efter. Nu mer än någonsin känner jag att jag hade behövt bättre kroppskontroll - core nästa?! Det är iaf hur kul som helst och jag känner mig gladare och mer taggad än på länge, det är verkligen kul att rida! Nästa helg är det träningshelg och Jill ska få drilla mig med sitsen och inverkan, nu ska vi banne mig tillbaka till gammal storform! Hade varit riktigt kul att gå ut och göra lite 70% rundor igen... hehe... Men framför allt ska det bli kul att kunna jobba ordentligt med Ella igen, hon verkar själv tycka det är riktigt kul och verkar så himla tillfreds och det finns nog inget som känns bättre för matte än när djuren mår bra.
 
Nu verkar det ju dessutom som att paddocken snart är återställd igen, har börjat promenera lite med Fille och det hade ju varit vansinnigt kul att komma igång och rida honom igen! Planen är att sätta igång honom och sedan åka in och kolla honom igen map hans förträngningar. Förhoppningsvis är det ingen fara och då ska han få börja hoppa!! Det tror jag han kommer älska :-)
 
Ser fram emot våren nu!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0