Knäppis

Ella är bedrövlig med att rulla sig! Här försöker jag fostra en fin dressyrhäst men knäppskallen bara trotsar ;-). Letar upp värsta lerhögen och rullar sig... Är visserligen inte ett smack svårt att hitta lera i hagarna nuförtiden, ska bli VÄLDIGT skönt att fixa till hagarna i år!! Ser verkligen fram emot det.
 
Ridmässigt har Ella fortsatt att överraska matte och fullkomligt briljera! I tisdags var hon hur fin som helst i galoppen, helt galet för det var 3:e gången vi galopperade! Det som gör hela grejen är att hon kommer ihop förvånansvärt bra och jobbar framåt. Detta MÅSTE ju såklart ha med sadeln att göra, att hon känner sig friare och kan röra sig bättre och då är ingen gladare än jag! Det som är lite kasst med sadeln är att jag sitter inte helt bra, och för den prislappen tycker jag banne mig att jag ska sitta som en gud... Men vi ska ha återkontroll på sadeln nästa vecka och då hoppas jag vi kan göra något åt sätet också... Idag gick hon lika bra som sist, åh jag hoppas vi kan jobba vidare med detta ordentligt i helgen när det är träningar. Första träningen med Ella sedan typ maj?! Behöver knappast säga hur jäkla kul det ska bli?! 
 
 
                    
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0