Jack

 Det har faktiskt inte hänt så mycket med min lilla ponny, han har haft ett långt vinterlov och nu börjar det bli dags för den lurviga lilla sötnöten att börja jobba igen. Planen är att sätta igång honom och när han är igång har jag bestämt att han ska köras in. Ska bara hitta ett bra alternativ med inkörare bara. Har ju varit inne på att hitta en liten pilot och funderat på att låna ut honom men efter diskussion med hjärtat har jag nu beslutat att i år är inte rätt år att låna ut honom. Han är bara 4 och det är verkligen ingen brådska med någonting. Nej, i år är det fokus på att förbättra traven som är hans svagaste gångart och fortsätta med löshoppningen. Traven kan jag jobba med på töm och via körning, har ev en tjej som ska rida honom också. Däremot kan jag inte bestämma mig om jag vill visa honom på kvalitéten eller ej, med förra årets fantastiskta bedrift känns det som att det inte går att toppa ;-). Men jag kommer matcha honom som om vi ska åka (är på hösten) och så får vi se hur det blir. Känns VÄLDIGT bra såhär måste jag säga, även om det blir lite mer jobb för mig... Men det är familjens ponny och jag vill ha honom här!    
 
                
              Inser ju att första och största utmaningen blir att bli av med all lurvpäls... ;-)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0