Hästbloggar

Jag tycker det är svårt att hitta en riktigt bra och intressant hästblogg! Jag vill ju gärna läsa en bra dressyrblogg med träningstips och inspiration men det är lite stiltje tycker jag. Verkar vara vanligare med bloggande hoppfolk av någon anledning. Sedan är det ju självklart många yngre som bloggar och jag har väldigt svårt för det språket dom använder, typ, änna, då, va... Sedan har dom en förmåga att lägga in massa bilder på sig själva i "vardagskläder", sminkade till tänderna och gud vet allt. Ja, nu låter jag säkert som en gammal kärring men jag klarar bara inte av dessa brådmogna tonåringar!! Varför så bråttom att bli gamla?! Var jag verkligen sån?!
 
Jag har under ett par år följt Emma som jobbar hos Andreas Helgstrand, tycker det är kul när man får följa fina hästar och även får lite tips och trix, i ärlighetens namn är språket lite rörigt ibland men det går bra att läsa ändå :-). Sedan läser jag Emelie Brolins, extra intressant såklart när hon är på sina träningsläger hos Anky. Lisen Bratt, Jeanna Högberg  och nu även Emelie Nyreröd skriver på Hippson och dom är också bra, särskilt Lisen skriver mycket intressant om avel (annars är det ju mycket hoppning)! På tidningen ridsport bloggar Elin Aspnäs (som är och tränar hos Kyra) och Hannes Melin (jobbar som beridare på Tullstorp), dom är båda kul att läsa men uppdateras dåligt. Generellt kan jag tycka att dom som bloggar på ridsport gör det väldigt sporadiskt vilket är märkligt då jag misstänker att dom får betalt för att göra det?! Nåja, det är ju kul när det väl kommer inlägg.
 
Det jag är ute efter är sund hästhållning, träningstips och inspiration - Tips på en sådan blogg någon?!
 
Appropå inspiration - ni vet väl att Kyra håller årets clinic på Göteborg Horse show (på onsdagen kl 16)?! Snacka om att få en inspirations-boost inför sommarsäsongen!!
 
             
Bild från hästmagasinet, mer info om GHS clinic: http://www.gothenburghorseshow.com/program/dressyrclinic-med-kyra-kyrklund/


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0