Hästar, hästar, hästar...

Har haft ett par hektiska dagar, blir ju alltid lite snärjigt första halvan av veckan i och med att jag jobbar tisdagar och onsdagar och har mycket att klämma in de 2 dagarna jag är på kontoret, mötena tycks gå i ett. Av NÅGON anledning kommer jag aldrig iväg när jag tänkt mig heller så det blir sena kvällar väl hemma också... Ska ju dessutom hinna med barn och hästar och kanske hinna säga hej till Gustaf ;-). Vill helst inte ha vilodag på hästarna mitt i veckan utan vill helst spara den till fredagsmyset så det blir sent! Måste erkänna att det är lite plock med vardagspusslet, särskilt när våren envisas med att lysa med sin frånvaro!! Hade det varit lite varmare och paddocken varit användbar dygnet runt (istället som nu endast när solen ligger på) så hade det varit lite lättare. Nu har jag haft en fantastisk tur de senaste veckorna för min underbara medryttare Helena har kört HELA stallet en dag i veckan. Mockat och fixat rubbet, promenerat med både Melrose och Fille PLUS tagit in hästarna. Är ju underbar hjälp att få!!
 
Annars är det ok, Ella har fått ta det lugnt i ett par dagar med promenader och jogg efter helgens genomkörare. Hade tänkt rida igår men det var en sån där dag när inget blir som man tänkt sig och man inte är vän med klockan. Var helt inställd på att hon skulle stå men kl 22:00 gick vi ut i snålblåst och tvärgående snöflingor och promenerade i paddocken, kan berätta att det tar drygt 25 min att promenera igenom MsvC:2 programmet 2 ggr i sådana väderförhållanden... ;-). Men idag ska vi rida!! Ska dra med mig Ella till Tilda och rida i ridhuset, sen får Ella pausa i stallet medan jag hjälper Tilda med sina, var ett tag sedan vi körde men nu ska vi försöka få till det så här 1 gång i veckan. Är kul att rida tillsammans och sedan får jag bjuda igen efter hennes grymma hjälp med Jack i höstas. Win-win!
 
Mels den lilla tjockisen bara växer och frodas, börjar få en ordentlig mage nu men det är ju verkligen nedräkning nu. Bara 9 veckor kvar!!!! Gaahhh, dags att fixa iordning fölboxen, montera in kameran och fixa allt man behöver inför stundande fölning. Börjar bli rikigt nervös faktiskt! Har funderat rätt mycket på namn till Alien, stonamn är klart sedan länge och nu har jag landat i ett favoritnamn på hingst också. Håller som bäst på att "smaka" på namnet... ;-) Kommer inte berätta här förrän the Alien has arrived... Lite lustig kuriosa är att Mels som tidigare har skytt mineralerna som pesten mumsar glatt i sig dom varje morgon nu, är häftigt hur kroppen går in alltså!!
 
Fille, min älskade lilla (eller ja, 167 cm och stallets största häst är väl egentligen inte så liten... men iaf) darling är såååå på hugget att komma igång nu. Så nu är det dags. Får strunta i att paddocken motarbetar oss, han är superdupersugen på att får börja jobba! Varje gång vi leder honom till hagen stannar han och tittar trånande bortåt vägen dit vi brukar gå när vi hittar på saker.. hahaha, inte lätt! Ska hitta på något med honom innan jag åker med Ella idag. Han ska dessutom få flytta i stallet när Mels parkerar i fölboxen. Då får han ta över hennes box med fönster ut över hagarna och det tror jag kommer bli väldigt uppskattat!
 
Det samma gäller Jack, min svarta mini-springare ska dammas av i helgen och då kör vi igång. Vem behöver våren liksom?!
 
        
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0