Blä-träning

Idag fick vi bara inte till det, nåt är galet och jag vet inte om det är jag, bettet, sadeln, fällning eller what a fuck men det var inte jättekul. Gick helt ok stundtals men hon ligger inte stadigt i handen och hon verkar störd av något. Får kanske byta det där koppjärnet som vi pratade om i onsdags och se om det blir bättre?! Ska iaf byta bett igen, för hon är inte alls nöjd. Började rida utan gramanen idag och hon var uppenbart störd av något i munnen. Imorgon blir det hennes gamla hederliga 2-delade bett igen så får vi se om det lugnar henne. Med raka bettet släpper hon ena sidan när jag ställer henne åt något håll (släpper alltså motstående sida) och det är ju inte bra, blir ju lite på och av hela tiden. Dessutom var hon inte alls framme för skänkeln riktigt ärligt, och det har hon varit superfint det sista... Frustrerande!! Sedan är jag lite väck i skallen efter mötet med coachen, vet inte varför jag inte landar men känner mig oerhört frustrerad och lätt förbannad faktiskt - mest hela tiden. Blir ju såklart inte bra när jag rider superkänsliga Ella som tror jag är arg på henne och kämpar som en blå för att göra rätt - fast det blir ju bara fel... Stackars häst när matte är på sådant humör! MÅSTE landa tills imorgon annars är det en träning till åt fanders.

ANDAS!
 
Höll förresten på att köra på en sådan här som flög upp från dikeskanten när jag var på väg till träningen, var rätt spak efter det och det var precis att den klarade sig!! 2 meter Kungörn - heeeeelt sjukt!!!
 
                       
                       Bilden lånad från: http://www.lantbruk.com/skog/oro-farre-kungsornar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0