Äkta ridglädje!!

Idag har jag haft bästa ridpasset NÅGONSIN!!! Då snackar jag inte bara att ella var fin utan jag red bättre än jag någonsin gjort - faktiskt!!! Låter kanske skrytigt men jag är obeskrivligt stolt över mig själv idag!!! Jag var lugn, fokuserad och red tekniskt riktigt bra, Ella var helt ljuvlig, positiv och med på allt! Var rätt mycket folk där och jag brukar få prestationsånget när folk kollar men idag brydde jag mig verkligen inte och det var sååååå skönt! Kan bara säga att mental träning, ny sadel och graman är en glimrande kombination för att landa i ridningen och hitta arbetsro ;-). Första träningen på 9-10 månader var verkligen en höjdare och jag är taggad till tusen. Det är dom här passen som gör att man orkar allt grovjobb med hästarna - i vinter, kyla, lera, blåst och skador... Men så kommer ett sådant här pass och helt plötsligt kvittrar fåglarna, det svävar rosa moln och livet är härligt...
 
Fokus idag var att göra så lite som möjligt! Men ändå få Ella att göra sitt jobb, jag skulle jobba med att sitta ordentligt på häcken, ha lååååånga ben och bara tänka fattning. Tro det eller ej men det funkade!! Övade med att flytta henne undan skänkeln innan jag gjorde galoppfattningar - funkade kalas! Ella gjorde bättre fattningar än någonsin. Jobbade med rakriktningen, ha henne framför mig och hitta en jämn bjudning. Check, check, check!. Jag är verkligen suuuuuupernöjd om det inte framgår ;-). Hoppas vi kan få en lika bra träning imorgon också men vågar knappt hoppas...
 
           
      Finaste, bästaste primadonna-hästen!! Åh, vad jag är glad att du är tillbaka!!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0