Esmeralda

Jag kommer inte ihåg om jag redan skrivit detta men har ju insett att jag och Ella har inte fått någon riktig uppbyggnadsperiod i år. Den grundträning man normalt sett gör över vintersäsongen har vi inte fått. Så vi får göra det nu istället. Vi kommer inte lägga fokus på att tävla utan att nöta grunder, befästa och förbättra. Vi har ett meeting nästa helg och det åker vi på, blir 3 starter. Men sen pausar jag ett tag som det känns nu. Det är faktiskt inte så kul att åka när man alltid behöver snärja och trixa särskilt om inte känslan är topp. Även här får tävlandet helt enkelt stå åt sidan för familjen i år och sen får vi se hur det ser ut nästa år. Känns faktiskt helt okej.

Vad vi däremot har börjat med är att byta. Än så länge fixar jag bara åt ena hållet men det är kul. Känns roligt att få ta nästa steg även om det fortfarande är mycket nötande...





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0