Tävlingshelg

Denna helgen var vi iväg och tävlade Ella och jag... Eller ja, jag skulle tävla och Ella vetifan vad hon höll på med! Kom upp fre em och hade en start, LA:3. Framridning i ridhus och tävling utomhus på dubbla banor. Ella var tokspänd på framridningen och jag fick inte igenom henne ordentligt. Hade behövt 20-30 min till på framridningen. Kom net till banan och hon spände till ännu mer, travade runt ett halvt varv innan Ella fullkomligt dingade ur och reste sig upp, hon ställde sig högre än någonsin och jag trodde vi skulle slå över! Var faktiskt riktigt läskigt! Ella blev nog lite spak själv för hon körde några capriole med twist och jag fick kasta mig av i ren självbevarelsedrift! Jäkla skata! Ena stiglädret lossade och det var bara att gå från banan igen. Utan start. Suck.
Passade på att rida på banan eftet dagens klasser var slut, tack och lov öppnade banan i 45 min. Hade jag inte fått det passet hade jag aldrig ens försökt starta på lördagen... Red iaf 2 klasser, började med LB:2 där hon fortfarande var väldigt spänd men jag kunde hålla henne på rätt sida. Däremot red jag fel 2 ggr och det kostade såklart. Fick 65% trots felridningar och blev första utanför placering, slagen med en ynka poäng! ! Tror ni jag blev extra sur över mina felridningar som kostade 4 poäng rätt av? Andra klassen var LA3 igen och hon var fortfarande spänd, plus trött. Slutade såklart med att hon var lite ojämn i formen för att till slut lackad ur, vi snackar bakut i ena galoppen och sedan stack hon med mig i galopplängingen, tjohej liksom... Fick poäng därefter men det vägdes upp av fina ord av domaren så det var helt ok ändå.
 
Fick kommentarer som "Trevlig häst med många förtjänster, god mekanik och balans. Dock spänd" eller "Trevlig häst med goda grundgångarter, men kom inte riktigt till sin rätt. Gick inte rakt fram och kryper gärna bakom hand. Har mycket att ge men behöver bli friare i formen. Kämpa på!" Tar med mig det positiva och får jobba vidare på stabiliteten i formen som är vår ständiga stötesten, känns bra iaf att vi är på god väg :-)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0