Hästarna?

Det var rätt länge sedan det kom ett inlägg om hur det är med hästarna. Det är bra, dom är inne på dagarna nu när det är så vansinnigt mycket blinningar och dom verkar väldigt nöjda med det. Nu börjar det dock bli dags för ett par veckor i grannens fina sommarhage. Har väntat in i det längsta pga just blinningarna men nu är det dags om det ska hinnas med överhuvudtaget. Det blir b säkert bra, jag hönsar Bara lite över Finnegan främst men även Ella. Prinsessan på ärten tycker ju inte om att gå ute dygnet runt. Hon vill gärna komma in och få lite specialbehandling ;). Men i år behöver jag få paus från stalljobb så hon får helt enkelt gilla läget. Dom får gå ute tills sista veckan innan fölvisningen den 18/8 och är det ok väder blir troligtvis ett par veckor till så slipper Gustaf rodda med hästar ut och in å mocka å härja när jag är i Danmark. Misstänker att han har fullt upp med båda barnen, hämta, lämna och jobb...

Har börjat sätta igång Ella igen, blir en vecka eller två från backen och sen kör vi på. Nystart. Dra ett streck över det gamla strulet och blicka framåt. Ella och jag...



-'Neeej matte, jag vill inte vara med på bild idag'...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0