Morgontrött?!

Imorse när jag skulle morgonfodra fick jag gnugga mig i ögonen både en och två gånger innan jag listade ut hur saker och ting hängde ihop... Ella och Mels stod i varandras boxar och såg missnöjda ut... Blev lite full i skratt för Gustaf hade hjälpt mig med intag och kvällsfodringen igår då han ändå var ute och fixade. OK att båda är bruna med stjärn och för dagen hade gröna täcken (Ellas visserligen rutigt) men hallå - vi har ju ändå haft Ella i 7 år och båda tillsammans i 4,5 år och sååå lika är dom ju inte ;-). Gustaf såg lite snopen ut (men garvade gott) när jag förklarade hur det förhöll sig, var ju onekligen rätt klantigt... Jaja, ingen skada skedd...
 
Annars har det varit en riktigt bra hästdag! Melrose den lilla stackaren fick gå dubbelpass då hon fick en extra vilodag igår. Blev 40 min promenad imorse och ett pass i paddocken på em. Hade förväntat mig att hon skulle vara tung och styv när jag red men hon var skitfin så hon behövde inte gå så länge. Ska ju träna på lördag så vill inte slarva för mycket i veckan. Blir sista träningen "denna sida fölet" och det är med bitterljuva känslor jag konstaterar det. Hon är så himla duktig och fin i ridningen nu så det ska bli tråkigt att sluta rida, men det ska ju samtidigt bli galet roligt med fölis...
 
           
Kan det bli annat än en ljuvlig liten fölis med Mels och denna snygging till farsa?!
 
Ella var också duktig, fick jobba inspänd på lina idag och det gick riktigt bra. Ser ju lite stel och trökig ut i början men det är ju ett bra tag som hon inte gått ordentligt så det får ta lite tid. Blir en långsam och fokuserad igångsättning som följer hela utbildningsskalan ;-). Är så himla nyfiken/hoppfull/orolig inför när sadeln kommer, tänk om det inte blir så bra som det borde?!?!?! Neeeeej, inte negativa tankar om det här! Det SKA bli bra! Basta!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0