Morgonpass

Passade på att ta ett ridpass på Ella på morgonen för att hinna med att rida i ljuset. Gustaf blir lite sen hem idag så det passade bäst så. Visserligen stenhårt i paddocken och jag har ca 15x30 att rida på (som inte är täckt med is) men vad sjutton gör man?! Ska villigt erkänna att jag är bra sugen på att komma igång ordentligt med Ella nu efter 1 månads tramsande i skritt och liiite trav någon dag här och var. Får helt enkelt börja krångla med att ta mig till ridhuset för den här sabla vintern vägrar ju släppa taget om min paddock! Är bara lite svårt att tajma luckan mellan ridlektionerna på vardagarna så då måste jag nästan dit på morgonen = väldigt tidiga mornar för mig... Men, men det får väl vara värt det i en övergångsperiod.

Ella var ju inte jättekul att rida, hon är kass med bjudningen i skritt och särskilt när det blir lite hårt underlag och jag kräver att hon ska gå med eftergift. När vi ridit en stund hade vi jordens diskussion om vem som bestämmer i familjen och vi enades till slut om att det var jag - dock krävdes ett par varv på volten i både trav och galopp för att komma till denna överenskommelse. Känns ju inte jättebra med tanke på hur hårt underlaget är men nöden har ingen lag. Vissa saker MÅSTE man bara igenom och detta var ett sådant tillfälle. På plussidan var hon skitfin dom 3-4 varven vi galopperade så det är bara att konstatera att skritten är en stötesten, dock tror jag att vi måste kunna rida övergångar mellan gångarter för att även jobba igenom skritten ordentligt. Februari är så bedrövlig på alla sätt ändå så man behöver ha ridningen som energiboost och det kan jag i ärlighetens namn inte påstå att jag får alltför mycket just nu. Plusgrader tack!!
 
             


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0