Horzie, horzie

Som jag redan nämnt har det varit fullt ös i stallet på fm. JAG GLÖMDE TOTALT BORT att veterinären skulle komma och vaccinera idag - superklantigt! Hon ringde och frågade om jag snart skulle komma ut och då var jag vid Angeredsbron på väg till centralen... Oops! Var bara att vända och köra ilfart hemåt. Planen var ju att hästarna skulle stå inne tills dom vaccinerats och släppa ut efter - men i och med glömskan hade jag redan släppt ut dom... Var ju bara att vackert klampa ut i hagen och fiska in. Åh vad pinsamt det var!!!! Nu var det ju stallets "husveterinär" så det var ju egentligen lugnt men urk vad genant! Nu är pållarna iaf vaccinerade för detta året, är bara att tagga tävlingssäsong ;-)
 
Sedan kom hovslagaren för att kolla Mels böldstatus... Det var bara bra, utläkt och såg fint ut så hon fick på sig skon igen. Får hoppas att det var sista bölden på ett tag nu. Hon har ju tunns sulor så drar lätt på sig dom där förbenade hovbölderna tyvärr. Nästa skoning ska hon ju bli av med dojjorna inför fölning *spännande* så då får vi hoppas att det frusna och knöliga underlaget är ett minne blott, hon är ju lite pipig barfota annars.
 
Ella har gått rätt bra det sista, har kunnat trava lite smått emellanåt faktiskt. Om bara världens längsta kortaste månad kan ta slut och våren kan komma så vore det kanon, är rätt taggad att komma igång med ridningen på riktigt nu! Idag ser det riktigt lovande ut i paddocken så ska försöka mig på ett riktigt ridpass och faktiskt galoppera lite - hör och häpna! ;-)
 
Har dessutom börjat promenera igång Fille lite smått, där snackar vi unghäst på gång alltså!! Han är så taggad att få aktiveras men med honom är jag om möjligt ännu mer beroende av paddocken! Soon...
 
        
         


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0