Dags att planera?

Sitter och tittar på vårens tävlingar. Det är lite svårt denna säsong i och med att jag inte vet åt vilket håll det kommer gå med Ellas rygg - om vi kommer kunna rida överhuvudtaget eller ej... Å andra sidan kanske jag inte ska bry mig om hur tävlingsplaneringen blir, förra året hade jag en PERFEKT plan och den gick käpprätt åt skogen av redan nämnda anledning :-(. Ibland spelar det ingen roll hur bra det er ut på pappret, det kan ändå gå åt skogen. Men jag tänker iaf att jag kan lägga en liiiten plan, en som gäller under förutsättning att igångsättningen och sadeln funkar som det ska?! Så med detta sagt blir det FÖRHOPPNINGSVIS återdebut på tävlingsbanan på Borås meeting i början av maj. Det känns realistiskt även om jag egentligen borde satsa på en lokal LC på grannklubben...! Men tänker att jag satsar på 3 LA-starter, 1 st LA:1 och 2 st LA:3... Kan nog bli bra även om jag skulle vilja starta på ett mindre ställe först, misstänker att hästapållen kan vara både högt och lågt på tävlingsdebuten ;-). Jaja, det är låååångt kvar än så det ger sig men det känns kul att ha en liten plan iaf.
 
Men innan dess är det prio 1 att bli frisk, det har verkligen inte varit särskilt roligt här de senaste dagarna!! Nu på eftermiddagen var det Albins tur att få besök av vidriga Kräkis. Får hoppas det är sista slängen nu och att jag och Gustaf slipper (även om jag inser att det inte är särskilt troligt, vi båda känner oss lite halvluriga men vet inte om det är skarpt läge eller så man alltid känner när kräkis rör sig i ens närhet?!). Jag som skulle träna och allt i helgen. Känns ju trist att det istället blir 2 vilodagar för Ella. Nåväl, inte mycket att göra när man har krassliga barn som behöver sin mamma och pappa!!
 
Så planer är som följer:
1. Bli frisk!
2. Komma iform för både mig och Ella
3. Ut och tävla och vinna rubbet ;-) 
 
           
           
            
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0