Ella på gång igen...

Ella vrickade ju sig på sista träningen och blev lite halt, svullen och gallig på ena bakbenet men nu är hon ok igen och igångsättning påbörjad. Brukar gå efter devisen att igångsättningen ska ta lika lång tid som hästen vilat så det kommer ta ca 3 veckor till hon är tillbaka igen. Sedan är planrn för fröken primadonna att flytta till min tränares anläggning i vinter. Jag hoppas kunna satsa mer på henne när det finns ridhus. Ella är ju en häst som behöver hållas igång ordentligt för att må mentalt på topp så nu får jag helt enkelt prova en ny strategi med henne. Tanken är att min tränares dotter ska hjälpa mig med ridningen ett par dagar i veckan och hjälpa till med att öva in bytena :-). Känns skönt att få hjälp med det av en kompetent pilot som faktiskt vet vad hon håller på med :-). Skönt också att ha en bra plan som förhoppningsvis matchar Ellas skalle lite bättre...





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0