Träning Mels

Idag har jag varit iväg och tränat med Mels och det gick helt okej - till sist. Skethästen fick för sig att hon hux flux inte kunde svänga höger (pga jobbigt att hålla ihop vänstersidan) och på öppna delen av volten sprang hon helt sonika rakt fram istället för att följa böjda voltspåret?! Rätt märkligt för jag VET att hon kunnat svänga åt det hållet tidigare i veckan... Det är lustigt vilka hyss dom kan få för sig när man är på bortaplan alltså. Ok, nu var det länge sedan vi åkte någonstans och hon var lite spänd men denna gången fick hon iaf inte soppatorsk utan jobbade faktiskt på framåt (med viss tvekan i högergaloppen pga ovan nämnda anledning). Till slut enades vi iaf att matte bestämde och det gick att svänga så jag får väl vara nöjd med det. Här har vi inte så höga krav ännu ;o). Jill var iaf nöjd med henne och ville sitta upp och prova henne imorgon så det hoppas jag verkligen hon gör - hade varit kanonroligt att se vad en kompetent pilot med både ben & bålstyrka, kondition och koordination lyckas göra med lillfisen. Gustaf var med och filmade lite grann, tyvärr blev jag mest plågsamt påmind av hur plufsig och dåligt fysiskt skick jag är men det var ändå kul att se hur hon går. Var jättelängesedan jag ens fick foto på oss när vi rider. Måste ju säga att hon är himla käck ändå och nu börjar det ju faktiskt trilla ned poletter. Kan jag få ordning på fysik kan det nog bli bra så småningom. Kan ni stå ut med en plufsig Quasimodo får ni här en liten filmsnutt från idag, den här minuten är ju ganska trevlig med tanke på allt annat vi roade oss med under passet;o)
 
 
 
 
 
Tyvärr fick vi även lite dåliga nyheter! Jill kommer inte komma till anläggnignen jag rider på längre då det är lite tapp med fasta ekipage där just nu. Är supertrist men jag förstår ju att om man ska ta en helg från familjen måste det ju vara värt det såklart och en tränare vill ju ha sina fasta ekipage att bygga vidare på och inte ha många reserver varje gång. Hon kommer fortsätta komma till Torslanda och där kan vi få reservplatser men jag tappar ju min ordinarie plats och det är SUPERTRIST!!! Är bara att hålla tummarna för återbud vid varje tillfälle men det blir ju svårare att planera med barnen och allt... Jaja, inte mycket att göra.... Nej, nu får jag lägga mig så jag orkar upp imorgon. Har första tiden 8:45 för att hinna rida innan jag behöver åka med Jack på löshoppningen för Uno... Ingen rast, ingen ro ;o) Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0