Stallmorgon och tandläkarbesök

Ännu en stallmorgon avklarad! Denna morgon var jag ute och joggade med Jack och longerade Ella. Att gå ut och jogga med Jack är super - kombinerar nytta med nytta!! Blir liiiite högt grundtempo för mig men å andra sidan behöver jag inte springa så långt, blir liksom effekt ändå ;o). Helena har Melrose idag och Fille ska vila. Är alltså KLAR med hästaktiveringen för dagen. Perfekt! I och med att Gustaf ofta kommer sent från jobbet (och jag vet aldrig HUR sent) så är det väldigt skönt att hinna med hästarna på morgonen. Jag blir alltid stressad annars när jag går hemma och väntar... Mockningen är ju inga problem att ta på kvällen när det är mörkt och ruggigt men det är väldigt mycket segare att gå ut och rida...
 
Efter aktivering och utsläpp fick jag ta världens snabbaste dusch och åka med Albin till tandläkaren. Vi hann och allt var frid och fröjd till vi kom in på tandläkarens rum - INTE poppis!! Albin blev ju lite avskräckt på vårdcentralen i måndags och den bedrövliga lab.assistenten så tandläkarbesök idag var lite otajmat... Men ni har han sett alla instrument, stolen och annat. Dock fick tandläkaren inte titta på några tänder denna gång, unge herr Ljungqvist var inte alls med på det. Får bli nästa gång helt enkelt, nu är första steget taget. Efter tandläkaren åkte vi och lämnade av prinsen på dagis och nu är jag hemma och slappar med Iris. Borde åka ut och jaga reda på ett par senskydd till Jack men jag orkar inte, (det är alldeles för mysigt att hänga här)! Fattar inte att det ska vara så svårt att hitta skydd till en liten ponny!! Dom han har är liiite för långa tyvärr och i värsta fall får han visas utan på lördag...
 
           
           
Varför hetsa iväg när man kan sitta och mysa med den här solstrålen hela dagen?!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0