Man får smida medan järnet är varmt...

Denna helgen har varit hästig, inget snack om saken! Igår var det träning med Mels som jag redan skrivit om och idag var det träning igen följt av löshoppning av Jack för Uno. Det var verkligen bara hem och byta häst som gällde för att hinna men det gick bra. Jack hoppade riktigt bra sånär som på att han var slarvig på förhindret. Lite mitt fel då jag drev på honom lite för länge. Jag vågade inte riktigt lite på att han skulle fixa det men det gjorde han ju galant. När jag släppte den kontrollen gick det fina fisken och han hoppade bättre även på det. Blev ett kanonpass för honom och det känns roligt inför riks :o)

Mels som skojade till det redigt igår var mycket bättre idag och vi fick till ett superbra pass! Jill red inte men det var helt ok, gick så jättebra ändå :o). Har verkligen fått jobba med det vi behöver utan "nya" trix och nu vet jag precis hur jag ska fokusera framöver. Måste rida fram henne ordentligt på högersidan samtidigt som jag jobbar loss så hon sänker vänster bog. I fattningarna ska jag lirka bettet i innersidan och väcka henne med innerskänkel innan jag fattar för ytter. Fick jättefina fattningar när hon kände igen sig, nu är det bara konsekvens, konsekvens och åter konsekvens som gäller! Kuuuul!!
 
Nu är jag heeeelt slut men borde verkligen gå ut och göra något vettigt med Ella! Får se om jag lyckas skrapa ihop lite energi för att rasta henne i någon form :o)
 
           
                                Foto: Tjuvkil Mellangård


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0