Jösses vilket regnande!!

Herreguuuuuud vad det regnade och höll på igår!! Men jag bet ihop, var ståndaktig och rastade 3 av 4 hästar - sen gav jag faktiskt upp. Hade bytt kläder 2 ggr och det var mörkt, blött och allmänt jävligt! Tänkte bespara stackars Fille att behöva gå ut i den bedrövelsen, stannade inne i stallet och pysslade med honom istället.
 
Idag däremot startade jag dagen med ett ridpass på min röda springare! Var en jättehärlig morgon, inte så kallt och ruggigt som det varit det sista utan en riktigt GO höstmorgon. Tog en kort promenad först och fick sedan ner till paddocken, eller insjön kanske jag ska säga. Efter gårdagens och nattens regnande var det rätt mycket vatten i paddocken och den brukar hålla sig riktigt bra faktiskt. Passade på att miljöträna Fille med att plaska i vatten, får ju passa på när tillfälle bjuds ;-). Fille var duktig och det är en häftig känsla att rida honom även om han fortfarande är väldigt valpig, det finns verkligen mycket att hämta i honom. Ska bli jättespännande att se vad det blir av min lilla plutt!
 
           
             


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0