Helgen kom och gick...

Det är nästan ofattbart hur snabbt helgerna rasslar förbi, denna helg var Gustaf dessutom ledig halva fredagen för att kunna åka med och kolla Mels så det blev ju nästan en långhelg dessutom!! Swoop sa det bara så var det måndag morgon igen... Jaja, vi har fått väldigt mycket gjort så då är det okej ändå. I fredags var vi som sagt och kollade om vi fortfarande har dräktigt - och det hade vi!! Hästarna fick vila och vi passade på att mysa ordentligt, välbehövligt då Gustaf varit borta mycket de 2 sista veckorna. Fredagsmys när det är som bäst - coca-.cola, tacos och finaste familjen :o)

På lördagen var det premiär för mig och Albin att gå på "Hoppis & Skuttis". Det var riktigt roligt även om Albin tröttnade efter en halvtimma. Sista kvarten var det avancerad mammalist som gjorde att han orkade hela tiden!! Blir säkert bättre nästa gång när han lite vet hur det funkar. Ena bästisen var ju där också så det var kul. Jag tycker det är så roligt att se hur deras vänskap växer fram, det värmer i mammahjärtat... Vi åkte vägen om affären på hemvägen och Albin fick välja lördagsgodis. När vi kom hem var Gustafs ena syster och son på besök, så jag fick slänga ihop en bananpaj som slank ner utan problem ;o)
    
           
                     Blixtensponsrade killen redo för gympa!! ;o)
 

På eftermiddagen fick jag fullständig spunk på virkesförrådet som bunkrats upp i gången in till ladugården från vårt hus (så man får gå runt ladugården alt balansera på plankor med risk för att vricka fötterna för att komma till hästarna) och jag vill ha snabbaste vägen in till stallet tillbaka! Det var bara att kavla upp ärmarna och köra igång!! Är det något jag är riktigt bra på så är det att röja och fixa, jag är sjukt effektiv!! Lyckades få bort allt virke och röjt hela utrymmet så det blev superbra!! Ska fortsätta ut i ladugården också så kan vi kanske få lite ordning här! Klantig som jag var glömde jag ta kort på eländet för att visa hur bra det blir men Gustaf var iaf grymt imponerad! Var såklart helt slut efter röjandet så det blev longering för Ella och Melrose, killarna fick ta det lugnt. Blev att jag sprang som en flipperboll mellan huset och stallet för Iris blev JÄTTEDÅLIG!!! Fick feber och sov i princip hela tiden. Hade det inte varit för att hon dräglade så mycket hade jag blivit riktigt orolig men nu är det förmodligen en tand till på väg... Stackars lilla tjejen, ploppar upp tänder på löpande band nu. Albin blev också trött ganska tidigt på kvällen och för första gången i världshistorien kunde jag och Gustaf sätta på en film och slappa i soffan helt själva. Tyvärr var filmen rätt kass (Bad Teacher) men det gjorde inte så mycket, bara att KUNNA se på film i lugn och ro var fantastiskt!
 
Söndagmorgon var Iris liiiite bättre iaf så det var skönt! En av inackorderingarna hade stallet så vi tog en lugn morgon, sedan gick vi ut och fortsatte röja medan Iris sov i vagnen. Jag fortsatte mitt projekt och Gustaf bytte ut söndertuggade plankor i boxväggen mellan Ella och Melrose, dom var i princip papperstunna så det var sannerligen dags! Har en kompis som förlorade sin häst häromveckan då den fastnad med hoven i gallret i sin box och hade inte kommit loss, dom hade fått skära loss den och sedan var det inte mycket att göra :o(. Med tanke på det och hur boxväggen såg ut seglade det in på prioriteringslistan! Nu känns det genast bättre, ska bara fixa en glipa mellan en skiva och fönster i Ellas box också så är de "värsta" farorna fixade. Iris blev mycket piggare efter sin middagssömn så det kändes skönt, då är det förmodligen "bara" tänder som vi misstänkte! Framåt eftermiddagen var det dags att fiska ut Jack från hagen och åka på löshoppning. Vi har sådan tur att han som dömde 3-års ordnade löshoppning så jag åkte dit och fick lite tips och ett bra genrep (sep inlägg kommer). Hem igen, jag var seeeeeg och tänkte banga att rida men fick så himla dåligt samvete efter jag pratat med Petra som inte kommer ur sängen pga ryggskada så jag tog mig i kragen och red både Fille och Melrose... Nattade hästar och barn och sedan kunde jag och maken klämma ännu en film, denna betydligt bättre (Beck-filmen som gick på fyran igår). Ett glas vitt vin på det och man var redo för sängen ;o)
 
Nu ligger jag här i soffan med datorn i knät, tekoppen bredvid och är i ärlighetens namn lite sliten (lite träningsvärk efter helgens röj plus att det känns som att jag har en förkylning på gång). Iris sover och det borde jag också göra men kan inte somna... Antar att det är bra ändå, ligger ju trots allt och slappar?! Idag är det babysim på agendan, Iris känns "som vanligt" igen så vi åker och tar det lite lugnt. Hon älskar ju simningen så det vill jag inte ta ifrån henne...
 
           

 
Inte tidernas roligaste inlägg kanske men väl ett inlägg ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0