En helt vanlig natt...

Jag veeeet att jag gnäller men fy satan vad jag är trött!!! Efter 7,5 månaders sömnbrist börjar alla extra energidepåer fullständigt tömmas ut och nu är det snart heeelt slut. MÅSTE få en vettig natt nu annars blir jag tokig! Inatt kollade jag faktiskt vad klockan var för att se om det verkligen är så illa som jag tror och så här ser en helt vanlig natt ut i Casa Ljungqvist:
 
20:30 - Iris somnar i sin säng
 
21:00 - Lägger Albin som krånglar med att somna, efter 45 min sover han iaf i sin säng
 
22:00 - Iris vaknar och är hysterisk, Albin vaknar och vi går till vår säng. Jag får amma, hon somnar efter 5-10 min. Albin somnar lika fort...
 
23:15 - Iris vaknar, vill inte hon ska väcka Albin igen så får amma för att få tyst på henne.
 
00:42 - Iris vaknar, vill inte hon ska väcka Albin igen så får amma för att få tyst på henne. Muttrar att inte Gustaf kommit hem ännu (åkte ons morg och hämtade en lastbil i Luleå eller nåt).
 
02:15 - vaknar av att jag ligger i ett skruvstäd mellan barnen, ska flytta Albin men det visar sig att Gustaf kommit hem och tråcklat sig ned i sängen han också. Inser att jag kan kan smita till extrasängen i Iris rum (ÄNTLIGEN) och försöker smita obemärkt ur sängen. Går sådär... Iris vaknar men Gustaf får ta henne. Bär över Albin till sitt rum så han inte väcks av Iris igen. Ligger hos Albin en liten stund, konstaterar att han sover och smiter då iväg till "lugnet", dvs Iris rum!!
 
03:38 - Iris vaknar, jag konstaterar lugnt att Gustaf får ta det och hon minsann kan somna om utan att amma och jag lyckas somna om *halleluja*
 
??:?? - Albin vaknar och är hysterisk över att blöjan läckt. Bara att byta blöja och sängkläder och krypa ner med honom. Somnar ihopknökad i hans växasäng... Glömde kolla vad klockan var faktiskt... Nu är det iofs ingen vanlighet att hans blöja läcker men han brukar vakna 1 gång per natt ändå av att han tappat nappen och inte hittar den. Har börjat lägga en extra napp på sängbordet och det gav 2 "sköna" nätter innan blöjorna började läcka (stackarn!! Klantigt av mamma att låta honom lägga sig med "up&go blöja" men det är ju lätt att vara efterklok)...
 
07:37 - Iris vaknar och jag flyttar över till vår säng igen, ammar och somnar, helt slut. Borde väl gått upp till stallet men somnade innan jag hann tänka.
 
08:20 - Alla vaknar, jag går ut och börjar rodda i stallet, Gustaf ska på kick-off ikväll så jag måste fixa allt hästigt på morgonen...
 
Inte så konstigt kanske att man är trött?! När jag kom in igen strax innan 12 var jag så trött att jag ställde mig och började böla! Tog en dusch och åt mat (rester från den fantastiska middagen mamma och mormor fixade igår när dom var här och hjälpte mig) och sedan kunde jag tänka lite bättre igen. Ringde mamma och frågade om hon kan ta Albin inatt så kanske det blir liiiite lättare med bara ett barn som vaknar, Gustaf är ju ändå hemma och kan dra sitt strå till stacken... Jag behöver bara en bra natt... Sedan ska jag vara stenhård med att bara amma EN gång på natten - det ska hon klara och förhoppningsvis hamnar vi i ett bättre läge, tyvärr har vi hamnat i en ond spiral med nattamningen och den ska brytas - nu!
 
 
           
Ser säkert jättemysigt ut men jag erkänner - det är fejk! Jag låtsas sova för konsten ;o) - det är jag som tar kortet...


Kommentarer
Ann-Marie

Jösses vilka nätter, bara att hoppas på att det blir bättre snart.

Svar: Jadu, det hoppars jag med!
Jennie

2012-09-07 @ 17:37:54
Johanna

Ludvig var likadan ett tag, testa att ge välling på natten, ett mål, det gjorde jag ialla fall, han sov bättre på det, somnar hon inte utan att ammas, testa ge välling först och amma på slutet...tycker så synd om dig...men det blir bättre jag lovar!! Sedan sov han betydligt bättre när han fick sova i eget rum! han var en riktig mammagris ibörjan skulle bara sova på mig...

Svar: Har försökt med välling men problemet är att hon tar inte flaska så bra :-( och absolut inte om jag är i närheten. Funkar liiiite bättre om Gustaf ger henne välling när jag sover i ett annat rum men det är ju inte så kul heller. Blir ett sabla rännande på nätterna! Men tack för tipset :o)
Jennie

2012-09-07 @ 20:13:01
Johanna

Ja vägrar hon flaskan är det inte lätt! Håller tummarna för bättre nätter!

Svar: TACK!! Det behövs ;o)
Jennie

2012-09-08 @ 20:39:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0