Soligt men kallt!

Att vintern är på väg råder det sannerligen inga tvivel om!! I morse var det -3 grader när jag gick ut och fodrade. Börjar redan tappa stinget lite inför vintersäsongen och det är ju lite trist. Allt hänger såklart på vilken typ av vinter vi får i år, blir det en lika blöt och bedrövlig som förra året vet jag inte vad jag tar mig till! Passade iaf på att provrida i min ridkjol från Uhip och den var KANON!! Varm och go = perfekt för en frusen Jennie! Kan verkligen rekommenderas. Det enda som var negativt var att det lät mycket från benresåren när man gick så hästarna blev lite initialspända och undrade först vad sjutton det var som lät (och jag störde mig enormt på det). Men för ändamålet, dvs hålla värmen när man rider var den suverän. Hade på mig mina lite tunnare ridbyxor utan långisar och frös inte ett smack och då var det nollgradigt när jag var ute. Ni som vet hur det är här runt Gbg med omnejd när det är runt nollan - då är det ruggigt - vilket ger ett VG för outfiten än så länge. Tyvärr fick jag ingen bild till häst men lånar en från Uhips hemsida (se länk ovan). Har även jackan på bilden som är supersmart med förlängningar som täcker händerna på ovansidan när man rider = no more cold hands! Denna funktion ska bli himla intressant att testa när det är mer minusgrader ute. Igår var det faktiskt lite för "varmt" för jackan, men jag kan tänka mig att den är perfekt att rida i längre in i vinter... Skönt med en lösning med varma kläder som inte blir för klumpiga eller stora och som dessutom ser helt ok ut :o). Så än så länge verkar det lovande och devisen "Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder" håller sig ett tag till...
 
           
                         


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0