Sjukstugan

Ingen jättekul dag här inte, istället för att vara ute och njuta av den underbara solen som tittat fram (och få värme istället för det bedrövliga regnrusket som varit det sista) är vi inne och snörvlar ikapp! Jag är förkyld, Albin är på gång och Iris är TOKförkyld!! Rinner non-stop i både näsa och ögon :o(. Är superjobbigt men hon är vid rätt gott mod ändå, blir bara att hon fullkomligt kraschar när energin börjar ta slut. Är noll till hundra som gäller kan man säga... Just nu leker hon och Albin tillsammans och dom är ursöta, båda tjuter av skratt och det värmer mammas hjärta. Inser att lillstrumpan snart är på noll igen så får nog förbereda mat till henne... Så, 45 min senare med 2 mätta och belåtna barn!! Lovely!! Nu leker dom gott igen :o)
 
Idag är dessutom en sån där "ugh-ig" dag när Gustaf är borta hela dagen och jag är helt själv med barn, hushåll, hästar och allt därtill. Defaultläget var att jag inte skulle hinna med någonting hästmässigt idag och Helena skulle hjälpa mig mocka då hon kom för att rida Melsan. Men jag hade tur, Iris stensomnade när jag lämnade Albin på dagis så hon fick sova kvar i bilen med babywatchen medan jag passade på att longera Ella (longera i grimma är bättre än ingen motion alls *s) och sedan hann jag dessutom mocka åt 3 innan den lilla juvelen vaknade!! Var kanon! Bonusaktivering för Ella plus att jag inte behövde belasta snälla H med massa extra mockningar när hon var så ursnäll och tog det igår :o)... Mels hade varit duktig enligt rapport och det tvivlar jag inte på. Hjälpte dom igår och Melsan har verkligen utvecklats massor!! Ser himla käck ut måste jag säga. Träningshelgen nästa helg ska bli riktigt, riktigt kul!!
 
           
                   
                      Grimma, lerig och loj - men det är sannerligen bättre än inget!!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0