Hästrapporter

Just nu känner jag mig rätt inspirerad faktiskt, trots att vädret är mest skit rent ut sagt! Igår var det sol och fint ända tills jag skulle rida - då började det regna! Rätt typiskt men jag stålsatte mig och drog på mig ridrocken och gick ut med Ella. Det slutade faktiskt regna när vi skrittade fram och började inte igen förrän vi skrittade av så det var ju helt okey ändå. Skrittade fram ute och gick sedan till paddocken. Ella kändes ok, jobbade mest med skritten och tog bara lite trav och galopp för att känna av henne. Traven var fin, galoppen ok - i höger kickade hon lite bakut men det var ett snöre under svansen på ländtäcket och jag misstänker att det var det som störde för när jag plockade av det slutade hon. Hoppas det var det iaf. I vänstervarv var hon riktigt fin med tanke på omständigheterna. Joggade mest runt och försökte få henne rund och aktivera ryggen.
 
Sedan var det dags för Fille, red i paddocken i mörkret och halvvägs in i ridpasset började det regna. Blev ett spännade ridpass med mycket miljöträning för lillfisen och inte helt förvånande försökte unghästen vända sig och ställa rumpan mot regnet ;o) men han var duktig och gjorde som matte ville och travade på fint. Mycket stolt över honom!
 
           
                  
                          Fille från hästryggen en mörk och regnig måndag...
 
Jack fick en halvtimmes promenad och Helena hade Melsan. En bra måndag med 4 rastade hästar är inte fy skam, särskilt inte i det skitvädret ;o)
 
Idag har jag ridit Ella och Mels i paddocken. Mels red jag på morgonen så hon var rastad innan hovslagaren kom. Jobbade med skritt-trav övergångar (inför ev LC start) och med fattningar. Hon har blivit jätteduktig med högerfattningarna men nu har hon börjat fatta fel vänster istället?! Jaja, är bara att kämpa vidare. Övergångarna går väl sådär, hon ligger på så jäkligt stundtals att det knappt går att få ner henne i skritt. Är stoppsträcka på 10-15 meter och det är knappast program-mässigt ;o) Ella fick jobba övergångar hon också, men det var till en början halt-skritt och sedan ökade jag på med skritt-trav för henne också. TYVÄRR måste jag säga att jag känner "klonket" igen. Fattar inte vad det är men jag får rida på lite och se om det försvinner eller blir kvar. Blir det kvar ser jag ingen annan utväg än att göra en rejäl utredning på henne för då är något fundamentalt fel... :o(. Hoppas verkligen inte det...
 
Killarna fick vila idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0