Funderar...

Just nu har jag hamnat i ett dilemma! Jag behöver ta nästa steg med Fille men i och med det evinnerliga regnandet är paddocken inte i superform utan man får klara sig på 20 x 40, varav 3 rätt stora vattenpölar emellanåt... Det är tyvärr lite väl litet för en valpig 3-åring att lotsas runt i galopp. Ängarna omkring ska vi inte ens tala om!! Jösses, vi snackar swimmingpool :-(. Bedrövligt med en sådan här höst, undra hur mycket regn som kan komma egentligen?! Till och med SNÖ hade varit att föredra!! Hursomhelst, jag skulle vilja ha lite mer utrymme och stadig draghäst som kan lära honom hur det ska gå till. Ella hade väl iofs kunnat agera draghäst men jag har ingen som kan rida henne. Sedan är problemet att det är rätt trafikerade vägar här innan man kommer till de bra ställena och det är de trafikerade vägarna jag oroar mig för... Klurar på om jag ska skicka iväg Fille på tillridning en månad eller 2 men är egentligen inte jättesugen på det heller...
 
Återigen måste jag lyfta på hatten för det skrivna ordets makt. Det är verkligen så att jag många gånger bara behöver skriva ner mina tankar här så vet jag vad jag ska göra!! Fantastiskt fenomen. Jag ska göra ett sista försök till att komma till vettig ridning med Fille här hemma, antingen får Mels vara med som dragis eller så får jag låna Helena till antingen Ella eller Fille. På grusvägarna häromkring är det ju inte Ella så Ella-ig ;o)... Har jag tur funkar det bra och vi kan få till galoppen bra och då behöver jag inte skicka iväg honom någonstans. Målsättningen är ju trots allt att han ska vara väl grundriden i alla gångarter innan han ska vintervila! Traven är riktigt käck nu så det är bara galoppen som ska till. Sedan får jag helt enkelt åka med honom till grannarnas ridhus. Är ju inte jättekul underlag där egentligen men av 2 onda ting... Skulle detta mot förmodan inte funka så får jag väl hitta på en lösning och skicka iväg honom till någon.
 
Hittade förresten den här bilden av Fille, från när han var 1 år... Hahaha, så rolig han såg ut!!
 
            
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0