Ella update

Förra veckan red jag Ella i paddocken och det förbannade strulet med "klonket" eller "hoppsasteget" är fortfarande kvar - blir så himla LEDSEN!! Först höll jag på att fullkomligt bryta ihop men sedan började jag känna igenom när, var och hur det kommer. Red henne i femtioelva olika former, tempon och tygellängder och fick rätt bra häng på det - och det kommer när hon får aktivera ryggen och manken mer. Det gör att jag hoppas lite på att det är muskeln vid manken som fortfarande spökar även om det känns som att det BORDE vara borta. Har iaf bokat tid hos veterinären igen och idag var vi där. Igen. Och visst var det manken. Fortfarande. Orsak? - Sadeln. Igen. Tröttsamt? Japp!! Köpte ju en ny sadel i somras som skulle vara så bra, har PRECIS stoppat om den efter Ella, har haft den hemma i typ 3 veckor. Men jag ser ju också när vetten påpekar det att visst sjutton hindrar sadeln bogen och visst sjutton placerar den mig med sittpunkten lite väl långt bak för att det ska vara "korrekt". Ska ringa sadelutprovaren imorgon och resonera lite... FAN!!! På positiva sidan var det inget "värre" med Ella iaf och får jag bara en bra sadel till henne kommer hon bli helt återställd. Ska bara inte rida i denna sadeln mer *suck*. Hon blev ultraljudad över revbenen utifall då hon reagerade väldigt där men det såg bra ut. Hade lite tur i oturen och för att göra en lång historia kort ska jag ha med Ella som försökskanin på veterinärernas utbildning av en ny sadelteknik. Ella är med som "den svåra nöten att knäcka" om 2 veckor. Kan ju bli himla intressant. Är för en sadel med en särskild teknik med ledad bom bland annat, sadeln som heter WOW (mer info: http://www.wowsadlar.se/). Så nu är det ytterligare 2 veckor med sadel"förbud" men full aktivering. Vansinnigt  tröttsamt!
 
 
 
           
                                         Nya moderakningen?! ;o)
 
Vad som däremot är väldigt positivt är att det verkar som att foderbytet varit kalas!! Vågar knappt skriva det men jösses vilken skillnad det har varit på humöret det sista. Är bara att hoppas det håller i sig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0