Bra träning

Idag har jag varit och tränat för Jill med Melrose. Nu när hon inte kommer till Säve längre rider jag på Torslanda Ridklubb. För min del spelar det egentligen inte så stor roll, jag åker ju ändå. Det var första gången jag var där med Melsan och visste inte riktigt hur hon skulle reagera, men jag kunde vara helt lugn för hon var stencool! Vi var ändå ensamma i nytt ridhus och det blåste ganska bra vilket gjorde att det även småslog i portarna men inget verkade bekomma henne. Är väldigt uppfriskande med en cool häst som inte flyger i taket för minsta lilla ljud eller vindpust (läs Ella)...

Fick till en väldigt bra träning och kunde få hjälp med PRECIS det jag behövde och Mels blev jättefin!! Hon trycker över mig rätt mycket till höger (svaga sidan) för att komma undan arbetet där och det måste jag jobba med. Är därför jag får de problem vi får i galoppen då det blir mer påtagligt, i traven är hon ju trots allt mycket starkare än så länge... Fokus nu är att hon ska stärka upp sin högra sida genom att vi jobbar fokuserat med den, med andra ord fortsätta som vi gjort fast och nu fick jag lite vidare tips - för vi har kommit en bit på vägen sedan förra träningen. Jill tyckte det var stor skillnad så det var roligt. Imorgon är det på det igen, vi ska rida genom LC:1 som är tanken att vi ska starta på KM:et så jag får sätta mig och plugga program ikväll ;o)
 
Gustaf var med och filmade och jag hamnar i stolsits vilket är vansinnigt frustrerande men när jag såg filmen konstaterade jag att jag får nog länga lädren ett hål, får inte riktigt plats med benen ser det ut som?!  Får helt enkelt testa imorgon...

'
           
              


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0