Tävling Torslanda LA:3 regionalt

Trodde jag hade publicerat detta inlägg från senaste tävlingen men icke! Klantigt men här kommer det iaf

Tävlingen senast gick förvånansvärt bra med tanke på omständigheterna med sadeln och det faktum att jag rider Ella i en mer samlad form sedan sista träningen (sön innan tävlingen, dvs 3 pass inkl tävlingen *s). Hon är långt ifrån befäst i den nya formen men jag valde ändå att rida i den då jag inte vill tappa några ridpass när jag faktiskt har sadeln på. Hon pendlar mellan den "gamla" nya formen som hon gått i det sista och den "nya" nya formen som ger en hallelujakänsla när jag rider. Fick kommentaren av domaren att hon behöver bli stabilare och jag håller helt med! Fick iaf 62,9% i min första regionala start någonsin och andra start i LA:3 (första var för 1,5 år sedan). Tyvärr för oss var det många duktiga ekipage med och jag gick ut som startnr 2 efter den hästen som vann klassen överlägset så mina 62,9 räckte inte så långt. Var först lite besviken men samtidigt inser jag ju att med tanke på min ringa tävlingserfarenhet totalt, konkurrensen och sadelmeck är det skitbra jobbat! Har därför valt att vara supernöjd även om jag var på den nedre halvan av resultatlistan!

Nu när vi börjar komma vidare lite i klasseran inser jag att jag ska nöja mig med att rida mot mina egna procent och inte bry mig så mycket om var jag hamnar... Vi har kommit långt och är ute i tuffa klasser där man behöver rida in sig ordentligt i programmen. Det är ju dessutom galet duktiga ekipage som är ute med betydligt mer tävlingserfarenhet än vad jag har och då kan man ju inte begära stordåd - i början iaf ;o). Jag kommer inte kunna tävla så ofta just nu och då får det bli så här. Känns skönt att inte lägga mer press än nödvändigt på oss. Målet är ju såklart att rida på grymma procent och placera oss men kan vi hålla oss över 62% så är jag glad och nöjd! Planen det närmsta året är att träna på att tävla helt enkelt.... :o)

           


Kommentarer
Ann-Marie

Grymt jobbat!

2012-05-18 @ 18:34:15
Jennie

Tackar!! Är ju såklart jättenöjd :o)

2012-05-19 @ 08:50:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0