Fille - ridhäst :o)

Då har jag ridit på Fille, ok att Gustaf gick bredvid och det var bara skritt - men ändå - jag har RIDIT på Fille!! :o)
Det är väldigt, väldigt stort för mig att rida in min första egna uppfödning... Han är ju världens coolaste, tar det mesta med ro och är riktigt duktig. Man märker att han tycker det är kul att få komma igång och han är verkligen REDO :o). Målsättningen är att jag ska kunna rida honom i skritt och trav utan ledare innan sommarbetet och det borde inte vara några problem om inget oförutsett inträffar. Största utmaningen är atthitta luckor att jobba med honom då jag behöver Gustafs hjälp (och då kommer kidsen med per default). Även om Albin är duktigast i världen på att "leka snälls själv" bredvid paddocken vill man ju inte vara splittrad för det blir ju ändå att man ska kasta ett getöga på Albin... Men snart har vi kanske kommot såpass långt att det räcker om G är med nere vid paddocken utifall?! Är så roligt att Fille verkar landa i PERFEKT STORLEK för matte (trots att alla trodde han skulle bli sååååå stoooor.... *s)

           
Fille med travarman, skit på benen, för kort sadel, lätt nedförslut och blundande... Inte direkt bästa bilden när man vill visa upp sin ädla springare men det viktigaste var denna gång att föreviga ridpasset ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0