Renoveringen då?!

Sakta, sakta men säkert går det framåt med renoveringen. Taket smyger sig upp med en liten bit i taget, vi har kommit exakt halvvägs av första etappen (ungefär halva ovanvåningen räknas som första etappen). Det stora fönstret har grundmålats 2 ggr och första strykningen är klar med "riktig" färg. Förhoppningsvis är jag klar imorgon (läs ons)... Sista covertapeten är äntligen uppe... Som sagt, det går INTE fort men så länge det rör på sig är jag glad!

Tyvärr kan inte jag sätta tak när jag är hemma, spika och såga är inte jättebra aktiviteter att roa sig med när Iris sover (blir inte så lång sömn då). Däremot har jag ett projekt som är kalas under sovtiden och det är att måla huset. Har börjat så smått, hon brukar ju sova bättre i vagnen ute så det borde ge mig 1-2 tim de dagar Albin är på dagis som kan ägnas åt målandet. Ett litet krux är dock att vagnen helst ska hållas i rörelse annars vaknar hon - meeen - jag är grym på multitasking och har tack och lov såpass bra koordination att jag löser att måla med ena handen samtidigt som jag småkör vagnen med andra... Ser nog rätt kul ut för grannarna när dom kör förbi dock ;o).

Det är såklart synd att det går så sabla långsamt att få ordning här hemma men det är ju lätt att vara efterklok. Mitt enda råd är att man ska se till att få så mycket gjort man bara kan INNAN de små rara barnen dyker upp, för då har man inte så mycket tid över...

           
                    Äntligen försvinner det bruna fuuuuuula!!!!!


Kommentarer
Johanna

Hej! Tänkte tipsa om att ha en radio på, då sov Ludvig bättre ialla fall, han älskade också när vagnen rullade som liten ;-) Lycka till med målandet!

2012-05-08 @ 20:33:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0