Plötsligt händer det!

Jag kan inte annat än hålla med om Triss-lotts slogan, plötsligt händer det verkligen!! I mitt fall är det dock ingen trissvinst men helt från ingenstans dök det upp en annons på en begagnad Amerigo - PRECIS en sådan jag skulle ha!!! Det händer ju bara inte!!! I söndagskväll kl 22 kom annonsen ut, ett dygn senare hade Gustaf hämtat den i Norrköping - tack bästaste mannen *PUSS*. Sadeln var utplockad i december 2011, var inte alls mycket riden i då förra ägaren inte riktigt trivdes i den och den luktade fortfarande nytt läder, helt ljuvligt :o).

Idag red jag i den och herrrrrrrrrrrrrrrrrrrregud vilken skillnad det blev! Jag kunde rida med vilka hjälper jag ville, vänstersidan kändes fullkomligt fantastisk och Ella gick kalas! För att inte tala om mig, jag behöver självklart rida in mig i den då det är en close contact men det kändes verkligen som att jag fick en bättre sits och min inverkan blev så mycket bättre. Superhärligt! Den gamla sadeln har ju verkligen varit en total katastrof för henne och jag fick förklaringar på de saker som jag har känt i ridningen (vill inte gå in på detaljer här ännu då det är lite "öppet" fortfarande men det kommer...) men nu med den nya var det som att en helt ny värld öppnade sig! Väl värd varenda krona och stackars Gustafs nattresa för att få hem den...


           
                                          My own, my precious....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0